Běžkařsko-lázeňský víkend na Šumavě - reportáž

O kráse šumavské vrcholků jsme se přesvědčili v loňské Tour de Šumava. Jen co jsem zaslechl, že jsou na Šumavě v Kašperských horách lázně, pojal mě nápad na zimní relax v lázních spojený s trochou zimního sportu na běžkách :-D Cyklovýletníci se proměnili do lázeňských šviháků :-) a ve složení já, Hanka Z., Honza, Věrka Š., Gabča, Marcela, Hanka B. jsme vyrazili do šumavských hvozdů v pátek 3. února. S Honzou a Věrkou jsme vyrazili již brzo ráno a protáhli jsme kostru na běžkách okruhem z Borové Lady na Knížecí Pláně. Sluneční paprsky, azurové nebe a čerstvý sníh spojený s výborný obědem v Hájence na Knížecích Pláních dával předzvěst krásného víkendu. Odpoledne jsme se ubytovali v Kašperských Horách, kam za námi holky dorazili před večeří. Šumavské bylinné lázně byly umístěny v Parkhotelu, kousek od krásného náměstí, které bylo pokryto sněhem. Po večeři jsme vyrazili na exkurzy do minipivovaru KHP, umístěného v gotických prostorách. Večer jsme zakončili ochutnávkou vyráběných piv včetně speciality 16“ piva :-D

Po sobotní snídani jsme absolvovali lázeňské procedury a vychutnali jsme si bylinné koupele. Poté jsme se přepravili na Modravu. Z parkoviště jsme vyrazili na běžkách podél Modravského potoka zasněženou krajinou a čepice sněhu na stromech nás zdravily :-) Na Březníku, které je bráno jako srdce Šumavy, se otáčíme a za táhlého stoupání jsme zamířili do Filipovy Hutě. V penzionu Korýtko jsme si dali vydatný oběd a horní cestou jsme se vrátili do Modravy za příjemného zimního počasí. Před večeří naskákáme do lázeňského bazénu s hvězdnou oblohou a protáhneme si svaly :-D Po rybí večeři jsme si dali odpočinek na lehátkách v prostorách pozemní jeskyně za tónů relaxační hudby s koštem bylinného likéru. Den jsme zakončili rychlým pivkem v minipivovaru :-D Nedělní den byl ve znamení slunečného počasí. Po snídani jsme se rozloučili se šumavskými lázněmi a přejeli jsme do Horské Kvildy, kde byl start dnešní běžecké etapy :-D Lesním průsmykem jsme se dostali nad Filipovu Huť, kde jsme otočili na směr do Kvildy. Pohodovým mírným sjezdem lesem jsme se dostali nad Kvildu. Chválím všechny účastníky za odvahu sjet místní sjezdovku na běžkách a po bravurní jízdě všichni zastavili dole u penzionu Ski, kde jsme rovnou zašli na výborný oběd. Závěrečná část běžkotrasy byla velmi pohodová a odpoledne se vracíme do Horké Kvildy. Poslední úsek vedl velmi oblíbeným úsekem a potkali jsme hodně běžkařů.

Běžkový víkend spojený s relaxem v lázních se nám moc povedl. Hlavně nám vyšlo počasí a sněhu bylo dostatek. Šumava je opravdu báječné místo, kam člověk může vyrazit jak létě, tak i v zimě :-D
Běžkám a kolu zdar :-)

Na všechny fotky se dostaneš přes Záložku ve Fotogalerii kliknutím na odkaz.