Megavýlet pana Broučka, tentokráte do USA - reportáž

neděle 4. 10. 2009

Dnešní reportáž je poslední. Zítra okolo poledne odjíždíme na letiště.

Probudili jsme se do slunečného dne a předpověď slibovala, že tak bude celý den. Proto jsme se po přesunu do NY vrátili na některá již navštívená místa (Wall street, Broadway, Ground zero, Rockeffelerovo centrum) a navšívili některá nová - 5th avenue, Central park, "starou" část města a přešli Brooklynský most. Pro rychlejší přesuny na vytipovaná místa jsme jezdili metrem. Nedělní intervaly byly podobné jako u nás. Dost hrozné bylo strašné horko na nástupištích a silně klimatizované vozy metra. Také jsme se setkali s různými "uměleckými" vystoupeními jak ve vagonu, tak na nástupišti a následné obcházení okolí s kloboukem... I když mají v NY metru turnikety, nedocházelo k žádným problémům...

Na Brooklynském mostě (a ještě dlouho za ním) jsme míjeli neuvěřitelně dlouhý zástup lidí, kde se to hemžilo skupinkami lidí ve stejných tričkách, bylo to hodně pestré, humorné a v užších místech boj o chodník. Nikde jsme nenašli žádnou reklamu o co jde. Ono vůbec v USA nejsou reklamy tak četné jako u nás. U silnic mimo obce nejsou vůbec, ve městech minimálně.

Na 5th avenue měli dnes poláci nějaký alegorický průvod. Všude vlály polské vlajky a hlučela muzika všech žánrů. Přejít silnici bylo možné jen na některých křižovatkách a to jen občas... Všudepřítomná policie vše hlídala.

Po setmění jsme ještě vyrazili udělat pár fotek Manhattanu s Brooklynským mostem. Ve chvíli, kdy jsme schovali foťáky a že vyrazíme na hotel, začal ohňostroj. To byl moc hezký závěr naší dovolené ve spojených státech...

sobota 3. 10. 2009

Dnes jsme si trochu přivstrali. Dopoledne jsme z Brooklynu v New Yorku přejeli přes řeku Hudson do New Jersey, kde máme rezervovaný hotel Courtyard Merriot.

Po ubytování jsme sedli znovu do auta a vyrazili zpět do New Yorku na Manhattan vrátit auta. Při vracení nás ještě poslali dojet dotankovat, takže napodruhé již vše proběhlo bez problému.

Protože na dnešní den byla nepříznivá předpověď počasí, tak jsme upravili program. Navšítivili jsme Ground Zero (místo, kde stávalo WTC - dvojčata) a místní obchodní dům Centrury 21 hned naproti. Počasí se v podvečer umoudřilo a tak jsme ještě prošli Broadway s dalšími obchody...

Návrat do New Jersey byl pro nás docela oříškem, protože jsme podcenili název ulice Washington bulvard a Washington street. Obě jsou samozřejmě úplně někde jinde... Cesta se nám trochu protáhla. Do hotelu jsme se vrátili okolo desáté. Ještě jsme vyzkoušeli místní bazén a výřivku.

pátek 2. 10. 2009

To byl ale zase náročný den. V půl deváté jsme vyrazili na metro, abychom stihli trajekt na Liberty Island, kde jsme měli objednanou prohlídku Sochy svobody. Až do koruny jsme se nedostali, ale někam do úrovně nohou jo...

Po návratu jsme si částečně prošli ulici Broadway, nakoupili nějaké upomínkové předměty a Martin si koupil zrcadlovku..., prošli China town a nechali se vyvést výtahem do 86. patra na Empire state building. Už ty bezpečnostní prohlídky ani nepočítám, zase jsme byli skoro do naha. Ještě chvíli a začnu u každého vchodu sundavat opasek a hledat rentgen...

Večerní prohlídka Times square je na dlouhé povídání, samá reklama na mrakodrapech a mraky lidí na velké ploše je silný zážitek. Déle jsme na chvilku nakoukli do Rockefellerova centra a projeli se newyorským metrem.

Po návratu na hotel jsem s Láďou zašel na pivo do místní hospody. První a třetí bylo dobré - prý Czech type, ale to druhé jsme experimentovali - FUJ.

Dnes jsme se často setkali s otázkou: Where are you from? Na odpověď: From The Czech republic jsme očekávali spíše vyvalené oči, ale opak byl pravdou... znají (alespoň ten název :) a někteří i navšívili Prahu...

čtvrtek 1. 10. 2009

Ráno okolo osmé jsme vyrazili na snídani v hotelu - opět sladké pečivo nebo vajíčka, muffiny a kafe. Už jsem tady úplně přestal sladit kafe. Tohle je fakt sladké království... :-) Katka, Monča a já jsme si dali ještě před snídaní bazén. No bazén... to bylo brouzdaliště 10x10m, kde na jedné straně byla hloubka cca 150cm a plynule stoupala asi na 60cm, takže po pěti metrech už by průměrný američan brouzdal břichem dno :-)

Poté následoval "krátký" přesun do New Yorku. cestou jsme měli dvě větší zastávky - návštělva prodejny motorek Harlay Davison a  písečnou pláž na pobřeží Atlantiku. V NY jsme stihli odpolední dopravní špičku. Dálnice v jednu chvíli byly dvě vedle sebe a odhali jsme 10 jízdních pruhů v každém směru... Po malém bloudění jsme konečně našli rezervovaný hotel Holiday Inn v Brooklynu jako z filmu.... Martin, který řídil, zaparkoval úpně bílý, že tohle už ne...

Kam se hrabou zácpy na pražské magistrále. Ještě ráno jsem přemýšlel že napíšu, jak jsou američani klidní a ohleduplní řidiči...

Poté, co jsme se v podvečer ubytovali, jsme vyrazili metrem na noční panorama Brooklynského mostu a výhledu na Manhattan.

středa 30. 9. 2009

Dnes jsme vyrazili do Philadelhie, téměř hlavního města spojených států. Do města, kde byla podepsaná deklarace nezávislosti. První dojmy z tohoto města byly hodně rozporuplné. Po návštěvě zvonu svobody, který pro nás evropany nemá takovou historickou hodnotu (kdejaká vesnice v Čechám má starší model...) jsme se prošli pobřeží, kde byly zakotveny námořní lodě z různých období (parní plachetnice z předválečné doby, stará ponorka a asi moderní válečný křižník). Podívali jsme se také do výrobny minci a medajlí. Při cestě zpět jsme procházeli tou nejhežší částí Philadelphie se starými "viktoriánskými" domy skládané z klasických cihel.

Co mě mrzí, že muzeum umění - se známými schody a sochou Rockyho- bylo na druhém konci města a tam jsme již nedošli...

úterý 29. 9. 2009

Zůstáváme ve Washingtonu a ráno vyrážíme na Air and Space Muzeum. U vchodu po bezpečností prohlídce u vchodu si dáváme rozchod. Jsou zde k vidění průřez historií létání - od Flyeru bratří Wrightů, přes vojenská letadla 1. a 2. světové války, dopravní letadla včetně slavné Dakoty, první proudové letadlo, až po Apollo program s návratovým modulem Apolla 11. Je to hóóóódně velké... Také jsme tam zašli do IMAXu.

Oběd jsme měli u malého stánku McDonaldu a šli se podívat do sídla National Geographic na výstavu fotografií. Moc hezké. Před setměním jsme ještě stihli najít Fordovo divadlo, kde byl zastřelen Lincoln. Město si prošlápneme hlavně pěšky a projedeme se i metrem, ale naše je hezčí  :)

Ve Washingtonu bychom potřebovali ještě tak týden, abychom viděli jen to, co se píše v průvodcích...

Ráno vyrazíme do Philadelphie

pondělí 28. 9. 2009

Dnes ráno byl opak nedělního rána. Slunce začínalo hřát a modrá obloha slibovala nádherný den. Bydlíme nedaleko Arligtonu, tudíž prohlídku začínáme právě na tomto známém hřbitově. Po cestě narazíme na bronzové sousoší známé jako památník Iwo Jima.

Po návštěvě místa odpočínku J.F. Kennedyho dorazíme k Lincolnově památníku, kde se rozdělíme. Lada, Martin, Monča a já vyrážíme přes památník vietnamské a korejské války po zelené třídě The Mall k Washingtonovu památníku, Bílému domu a ke Capitolu. Druhá skupina začíná snídaní...

Počasí se pak během dne již dost střídalo.

Okolo šesté se metrem vracíme na hotel, kde se sejdeme s druhou skupinou, dáme si bazén a všichni vyrazíme zpět na noční fotky...

Je to tu všechno hodně daleko.

Neděle 27. 9. 2009

Deštivé počasí nás probudí, ale vynikající snídaně nás pořádně nabudí  :))  Vyrazíme na prohlídku Pittsburghu, cestou do centra míjíme velké basebalové stadiony, kde e hrají velké zápasy. Nejdříve razíme do Carnegie science centrumu, kde jsou formou školy her a jednoduchých názorných příkladů vysvětlované principy fyziky (gravitace, optika, aerodynamika, rezonance, aj.).  Je to opravdu velké zábavní centrum pro celou rodinu, pro poznání fyzikálních zákonů pro normální lidi a hlavně děti  :) Součástí je i prohlídka ponorky...

Až si vyhrajeme, pokračujeme procházkou po Pittsburghu na lanovou dráhu na vyhlídku a pak prohlídku zakončujeme vyhledáním stadionu Mellon Arena, kde hrají hokej Tučňáci. Bohužel stadion byl zavřený, ale alespoň jsme to viděli z venku, kde to Jarda Jágr drtil.

Projdeme si město, kde se mísí "gotický" kostel meziá supermoderními mrakodrapy a navečer vyrážíme dál, už do hlavního města Washingtonu.

sobota 26. 9. 2009

Po ránu byla vzpoura jako na lodi Bounty. Místo lesní procházky jsme vyrazili do Pittsburghu. Cesta americkým venkovem byla nádherná, ale bohužel deštivá. Po třech hodinách jízdy po okreskách se nám podařilo najít ubytování, zase v hotelu Holiday Inn na předměstí. Poté vyrážíme na prohlídku města a začínáme v muzeu Andyho Warhola. No nevím, co na tom někdo vidí, já tomu nerozumím.....  :))  Za drobného mrholení uděláme procházku městem a vracíme se do hotelu. Cestou si dáme vynikající večeři a uděláme malý průzkum do obchoďáku. Pro zajímavost: konzole Wii zde mají v přepočtu za 4.500 Kč a Gillette Fusion cca za 140 Kč.

pátek 25. 9. 2009

Dnes jsme si museli přivstat, čekal nás dlouhý přesun přes Toronto zpět do USA. Projeli jsme Niagara Falls,  Buffalem a domluvili se na zastávce v národním parku na poloostrově ve městě Erie na břehu jezera Lake Erie... Vzhedem k jeho rozloze se pěšky nedá projít možná ani za celý den. Řešením by byla kola, nebo ho projet jednoduše po americku autem... Kromě pláží, majáku a monumentu Britsko - Americké války toho touhle dobou již k vidění nic nebylo.Samotné město Erie nebudu ani komentovat...

Večer jsme dorazili na okraj města Warren, kde máme ubytování v hotelu Super8 a na zítra máme naplánovaný výlet do přírody. Tak uvidíme.

čtvrtek 24. 9. 2009

Dnešní program byl opět rozdělen. První část . Lenka, Míla, Katka a Michal se vydali do Toronta a projít si co ve středu nestihli.

Druhá část - Martin, Lada, Monča a já jsme vyrazili na sever, k turistickému letovisku Wasaga Beach se 14-ti kilometry písečných pláží. Počasí jsme měli slunečné s nádhernými mráčky (ideání pro focení) s teplotou okolo 20-ti stupňů a od vody dost foukalo)... Po pikniku na pláži se našlo pár (doslova) šílenců, co vyzkoušeli vodu (zase tak studené to nebylo, co myslíš Lado...)

Při cestě zpět jsme ještě zastavili v městě Barrie, kde jsme si prošli nábřeží.

Takže z naší strany poměrně odpočinkový den.

středa 23. 9. 2009

Po snídani (anglická klasika - vajíčka, slanina, toustík, lívance, prostě Marťas si to dává :) jsme z Nagara Falls vyrazili do dalšího kanadského města - Toronta. U televizní CN tower, což je kromě obchodní čtvrti s mrakodrapy a multifunkčního stadionu Air Canada Center, kde hrají mimo jiné hokejisti Maple Leaves, jsme se jako skupina rozdělili a s Ladou a Mončou jsme vyjeli výtahem nahoru CN. Výhled z věže a chození ve výšce 350m n.m. po skleněné podlaze byl velkým zážitkem. Zbytek vyrazil do města.

Kromě vyhlídky jsme si pak prošli čínskou čtvrť, staré město a nábřeží. Také jsme vyzkoušeli pravý Hot dog ze stánku a pořádně si naložili všechny možné přísady. Město je docela příjemné a máme z něho příjemný pocit.

Bydlíme na předměstí Toronta, v městečku Richmond Hill (jenom 60 nákupních center) v hotelu Oak Inn. Když to Marťas viděl, posadil se na prdel..... Večer dáme poprvé místní vínko a sýry.

Pro zajímavost: Kanada používá narozdíl od američanů metrické jednotky, dá se zde platit americkým dolarem (v nevýhodném kurzu 1:1). Co mi hlava nebere jsou kohoutky ve sprchách - pokaždé se voda pouští jinak.

úterý 22. 9. 2009

Dnes nikam necestujeme a v plánu máme prohlídku Niagara falls, s největším tahákem - Niagárskými vodopády. Třeba už víme, že niagárské vodopády jsou dvoje a jmenují se American Falls a Horseshoe Falls, že přes mlhu, která vzniká dopadem vody nejsou moc vidět a že v okolí je hodně vlhko...

Nebýt procházky po okolí a rušné hlavní třídy s různými atrakcemi (ruské kolo, 4D kino, obchody se suvenýry...) asi bychom neměli po dvou hodinách co dělat.

Také jsme byli okouknout místní Outlet s oblečením - prý nic moc a malý výběr... :-)

Martin si splnil velký sen - oběd v Burger Kingu. To byl hnus, velebnosti........   :))

pondělí 21. 9. 2009

Trochu nám dělá problémy časový posun. Biologický budík nás probudil okolo třetí hodiny v noci amerického času a zanedlouho začali vyzvánět služební telefony. A propos, fungují nám tu všechny mobilní telefony včetně starších a jednodušších modelů.

Po pravé americké snídani (hlavně sladká) v motelu jsme vyrazili směrem na Kanadu s malou zajížďkou do národní parku ROBERT H. TREMAN STATE PARK u města Ithaca. Po tříhodinové procházce údolím říčky Enfield Creek s nádhernými vodopády a následně s typicky americkým obědem u Wendy's jsme pokračovali přes Buffalo, americkou část města Niagara Falls a pár minut po desáté v noci místního času jsme přejeli do kanadské části tohoto města, kde jsme se ubytovali v hotelu Holiday Inn. Nedočkavě jsme ještě vyrazili na noční procházku k osvětleným vodopádům a na rušnou hlavní třídu. Na závěr jsme ochutnali za 7CAD místní pivo.

neděle 20. 9. 2009

Tak je to tady. Původní bláznivý Láďův sen vyrazit za velkou louži nabral na skutečnosti. Včera jsme odletěli...

Na pražském letišti jsme se sešli okolo sedmé hodiny a už při odbavení nás zarazili dotazy jako kdo nám balil kufry, kdy, kde... Do New Yorku letadlo společnosti Delta Airlines odletělo v 9:30 SELČ. Let byl dlouhý a náročný. Po cestě podali jeden oběd a svačinu. Po  celou dobu letu bylo možno vypít produktů Coca-cola, Pilsner-Urquell a krabicového vína co kdo vydržel.

Po příletu do letiště JFK v NY jsme prošli imigrační kontrolou a již v příletové hale jsme domluvili odvoz na Manhattan. Jaké to bylo překvapení, když přijela velká černá limuzína...

Vyzvedli jsme si předem domluvená dvě auta (Nissan Altima a Toyota Camry) a vyrazili do motelu Days Inn v obci Stroudsburg. Před spaním jsme ještě vyzkoušeli bazén.

TR

Diskusní téma: Megavýlet pana Broučka, tentráte do USA - reportáž

Re: fotky

sice jsem asi ještě trošku pod vlivem (návrat ze sklípku), ale moc krásné...jen tak dál..

články

Rýdlová, pořád ty články zkracuješ a zkracuješ......né že zase budeš řvát :) trošku života do toho umírání..:) co by jsi přeci pro kamarády neudělal...
Držte se a ať máte pěkné počasí.
Ondra

další nové fotky jsou nahrané.....

Re: foto

Bravo Láďo....jen tak dál...se tu vždy těším na fotečky...jupííí..

foto: https://picasaweb.google.cz/siminnixx/Pribram_MekkaHorniku_2692009#

Fotky

Zdar výletníci..Fotečky jsou moc hezké, jen málo :-( Koukám, že se tam máte moc hezky - dobře Vám tak:-) Doufám, že když píšete tak malé reportáže, tak že si vše budete pamatovat a pák nám uděláte přednášku..
To my (Šiminni, Jitka a já) byli také na výletě -v pracovním táboře Vojna a v hornickém muzeu v Příbrami.Také jsme si to užili.

Re: Fotky

Jdi do řiti. Malé reportáže. To si zkus po náročném dni vymýšlet okolo půlnoci, kdy se dřív k tomu nedostaneš, nějaký článek... Celý pokoj začne okolo jedenácté chrápat a já vymýšlím nějaké aktuality, aby jste se v tom Práglu v práci nenudili... Ať žije free internet na hotelu...

Re: Re: Fotky

Rýdlová, vždyť mí víme, že to děláš rád.... z lásky....že máš doma pod polštářem ty první sloupky od Nerudy :) Jen tak dál....a doufám, že nekouříš ..:)

Re: Fotky

bylo to moc fajn, akorát jsem zase musel na hokej a v neděli celý den na střeže...:(

Kanada

Ahoj, pár dalších fotek je vloženo na Picaso
Kanada je fajn a dneska se vracíme do USA. Ty vzdálenosti jsou zde značně veliké :))